top

PREDPISY PRE WEBOVÝ OBCHOD

Internetový obchod je služba, ktorú prevádzkuje:
Snap Outdoor Sp. z o. o. so sídlom v Gliwiciach (44-141) na ul. Bojkowska 92C (Panattoni Park Gliwice III/budova 4) , NIP 648-275-38-00, REGON 241948347, BDO 000002883, zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra vedeného Okresným súdom v Gliwiciach, X. hospodárske oddelenie Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000385760, so základným imaním 18 805 000,00 PLN.
E-mailová adresa: [email protected]
Telefónne číslo: +4832/ 706 14 10
§ 1
Slovník pojmov

Na účely tohto nariadenia sa uplatňujú tieto definície:

  1. INTERNETOVÝ OBCHOD znamená internetový obchod 8a.sk prevádzkovaný na adrese https://www.8a.sk
  2. PRAVIDLÁ znamenajú tieto Pravidlá internetového obchodu.
  3. KUPUJÚCI znamená spotrebiteľ v zmysle ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľaa o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania, ktorý uzatvára kúpnu zmluvu v internetovom obchode; kupujúci je zároveň zákazníkom.
  4. PREDÁVAJÚCI je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet, a zároveň podnikateľ prevádzkujúci internetový obchod, na ktorý sa vzťahujú tieto pravidlá, t. j. spoločnosť Snap Outdoor Sp. z o.o. so sídlom v Gliwiciach (44-141) na ul. Bojkowska 92C (Panattoni Park Gliwice III/budova 4), NIP 648-275-38-00, REGON 241948347, BDO 000002883, zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra vedeného Okresným súdom v Gliwiciach, 10. obchodné oddelenie Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000385760, so základným imaním 18 805 000,00 PLN; predávajúci je zároveň poskytovateľom služieb.
  5. TOVAR znamená všetky hmotné hnuteľné veci ponúkané na predaj v internetovom obchode.
  6. OBJEDNÁVKA znamená prejav vôle kupujúceho, ktorý priamo smeruje k uzavretiu kúpnej zmluvy. Toto vyhlásenie by malo obsahovať najmä druh a počet tovaru.
  7. OBJEDNÁVKOVÝ KOŠÍK znamená IT aplikáciu dostupnú na webovej stránke predávajúceho www.8a.sk, ktorá umožňuje zadávanie objednávok. V objednávkovom koši kupujúci uvedie tovar a jeho množstvo, vypočíta celkovú hodnotu objednávky a náklady na dodanie.
  8. KÚPNA ZMLUVA je zmluva, ktorou sa predávajúci - podnikateľ zaväzuje previesť na kupujúceho vlastnícke právo k veci (Tovar) a dodať mu vec a kupujúci sa zaväzuje vec prevziať a zaplatiť predávajúcemu cenu.
  9. ZMLUVA NA DIAĽKU znamená akúkoľvek zmluvu uzatvorenú medzi predávajúcim (obchodníkom) a kupujúcim v rámci organizovaného systému uzatvárania zmlúv na diaľku bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán, s výhradným použitím jedného alebo viacerých prostriedkov komunikácie na diaľku až do uzatvorenia zmluvy vrátane.
  10. TRVALÝM MÉDIOM sa rozumie materiál (papier, CD/DVD, flash disk, pamäťová karta, pevný disk atď.) alebo nástroj (elektronická pošta - e-mail, SMS/MMS správa atď.), ktorý umožňuje Kupujúcemu alebo Predávajúcemu uložiť informácie určené osobne im spôsobom, ktorý umožňuje prístup k informáciám v budúcnosti po dobu zodpovedajúcu účelu, na ktorý informácie slúžia, a ktorý umožňuje nezmenenú reprodukciu uložených informácií. Trvanlivé médium umožňuje nezmenenú reprodukciu uložených informácií, t. j. bez zásahu pôvodcu informácií. Trvanlivé médium nie je webová stránka.
  11. DIGITÁLNY OBSAH znamená údaje vytvorené a dodané v digitálnej forme.
  12. SLUŽBA POSKYTOVANÁ ELEKTRONICKY znamená poskytovanie služby poskytovateľom služby na diaľku (bez súčasnej prítomnosti strán) prostredníctvom prenosu údajov na individuálnu žiadosť príjemcu služby, prenášaných a prijímaných prostredníctvom zariadení na elektronické spracovanie vrátane digitálnej kompresie a ukladania údajov, ktoré sú v plnom rozsahu vysielané, prijímané alebo prenášané prostredníctvom siete IKT v zmysle zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
  13. DODÁVATEĽOM SLUŽIEB sa rozumie podnikateľ prevádzkujúci internetový obchod, na ktorý sa vzťahujú tieto obchodné podmienky, t. j. spoločnosť Snap Outdoor Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością so sídlom v Gliwiciach (44-141) na ul. Bojkowska 92C (Panattoni Park Gliwice III/budova 4), NIP 648-275-38-00, REGON 241948347, zapísaná v obchodnom registri Národného súdneho registra vedeného Okresným súdom v Gliwiciach, 10. obchodné oddelenie Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000385760, so základným imaním 18 805 000,00 PLN; Poskytovateľ služieb môže byť zároveň Predávajúcim.
  14. UŽÍVATEĽ znamená fyzickú osobu, ktorá využíva službu poskytovanú poskytovateľom služieb elektronicky; zákazník môže byť zároveň kupujúcim.
  15. ADRESA subjekt, ktorý zákazník označil ako príslušný na prijatie zásielky.
  16. DARČEKOVÁ KARTA znamená elektronický viacúčelový poukaz s jedinečným aktivačným kódom, ktorý vydáva internetový obchod držiteľovi a ktorý oprávňuje každého držiteľa poukazu na jeho uplatnenie v internetovom obchode .
  17. ZÁRUKA znamená dobrovoľný záväzok výrobcu poskytnutý na základe záručného vyhlásenia, v ktorom sú uvedené jeho povinnosti a práva kupujúceho v prípade, že Tovar nemá vlastnosti uvedené v tomto vyhlásení. Záruka je právnym základom pre uplatnenie zodpovednosti ručiteľa za chybný Tovar.
  18. HANDLING znamená spôsob uplatnenia zodpovednosti Kupujúceho u Predávajúceho (obchodníka) v súvislosti so zjavnou fyzickou vadou (nesúlad so zmluvou) alebo právnou vadou zakúpeného Tovaru v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zakonnika.
  19. OBČIANSKY ZÁKONNIK znamená zákon č. 44/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

 

§ 2
Podmienky poskytovania elektronických služieb
  1. Obsah Pravidiel a predpisov definuje zásady predaja Tovaru na diaľku spoločnosťou Snap Outdoor Sp. z o.o., so sídlom v Gliwiciach, ako aj využívanie Internetového obchodu a služieb ponúkaných prostredníctvom neho Zákazníkom elektronickými prostriedkami.
  2. Obsah tohto odseku článku predstavuje úpravu pre poskytovanie služieb elektronickými prostriedkami uvedené v súlade s ust. Zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciach v znení neskorších predpisov a ostatných príslušných právnych predpisov.
  3. Internetový obchod zverejňuje informácie o svojej ponuke prostredníctvom internetu na adrese https://www.8a.sk a poskytuje tieto služby elektronicky - v súlade s obchodnými podmienkami:
    • umožňuje nákup Tovaru v databáze Online Shop pomocou objednávkového košíka,
    • umožňuje registráciu zákazníckeho účtu a pridávanie produktov do takzvaného "zoznamu želaní",
    • umožňuje zverejňovať názory na Tovar v databáze Internetového obchodu podľa zásad uvedených v § 9 Pravidiel,
    • umožňuje prihlásiť sa na odber informačného bulletinu s obchodnými informáciami.
  4. Používanie služieb poskytovaných elektronicky poskytovateľom služieb je podmienené splnením minimálnych technických požiadaviek, ako sú:
    • Internet Explorer verzie 7.0 alebo novšej s povolenými funkciami ActiveX, JavaScript a cookies, alebo
    • Mozilla Firefox verzia 3.0 alebo vyššia s povolenými Java appletmi, JavaScriptom a cookies.
    • rozlíšenie obrazovky 1024 × 768 pixelov alebo vyššie.
  5. Poskytovateľ služieb používa súbory cookie na zhromažďovanie informácií súvisiacich s používaním internetového obchodu zákazníkom s cieľom udržiavať prihlásenú reláciu zákazníka a viesť štatistiky o prezeraní podstránok internetového obchodu.
  6. Klient môže kedykoľvek odstrániť umiestnené súbory cookie alebo zablokovať ich ukladanie pomocou možností dostupných v jeho webovom prehliadači. Podrobné informácie o zásadách ukladania a prístupu k informáciám v zariadeniach Klienta sú uvedené v Zásadách používania súborov cookie, ktoré sú k dispozícii na adrese https://8a.sk/zasady-suborov-cookie
  7. Zmluva o poskytovaní služieb elektronickými prostriedkami je uzavretá, akonáhle Príjemca služieb vyplní a potvrdí príslušný formulár (registrácia/odosielanie/spätná väzba/novinky) na webovej stránke internetového obchodu.
  8. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú a môže byť vypovedaná ktoroukoľvek zmluvnou stranou kedykoľvek a bez udania dôvodu, pričom práva, ktoré druhá zmluvná strana nadobudla pred vypovedaním zmluvy, zostávajú zachované a platia ustanovenia uvedené v § 2.9 Obchodných podmienok.
  9. Zákazník, ktorý si zaregistroval zákaznícky účet na webovej stránke poskytovateľa služieb, ukončí zmluvu o poskytovaní služieb elektronickými prostriedkami tým, že požiada o vymazanie svojho zákazníckeho účtu. Zákazník vypovie zmluvu o elektronickom poskytovaní služieb, ktorej predmetom je odber "newslettera", tak, že poskytovateľovi služieb poskytne e-mailovú adresu, na ktorú sa odber vzťahuje, a požiada o jej vyradenie zo zoznamu odberateľov. Poskytovateľ služieb bez zbytočného odkladu odstráni zaregistrované konto zákazníka a/alebo e-mailovú adresu zo zoznamu účastníkov.
§ 3
Podmienky predaja
  1. Všetky ceny tovaru v internetovom obchode sú uvedené v eurách (EUR) a zahŕňajú všetky dane, ako je DPH, clo.
  2. Ceny tovaru na webovej stránke internetového obchodu nezahŕňajú náklady na dopravu.
  3. Ak sa tovar dodáva v rôznych variantoch (napr. veľkosť, kapacita, dĺžka, povrchová úprava atď.), ceny sa môžu líšiť podľa uvedeného variantu. V tomto prípade sú ceny konkrétnych možností presne uvedené. Tieto ceny sú viditeľné po pridaní tovaru do košíka.
  4. V objednávkovom košíku si zákazník vyberie formu doručenia a formu platby. Celková hodnota objednávky potom zohľadňuje všetky dodatočné poplatky za dopravu, doručenie alebo poštové služby alebo akékoľvek iné náklady.
  5. Internetový obchod si vyhradzuje právo priebežne meniť ceny tovaru ponúkaného poskytovateľom služieb, ako aj poplatky za doručenie tovaru zákazníkovi. Žiadna takáto zmena nemá vplyv na práva osôb, ktoré zadali objednávky online alebo uzavreli kúpnu zmluvu pred vyššie uvedenými zmenami cenníkov.
  6. Na to, aby bola kúpna zmluva riadne uzavretá, je potrebné:
    • uskutočniť objednávku online, t. j. na webovej stránke internetového obchodu, prostredníctvom objednávkového košíka,
    • potvrdiť, že ste si vedomí toho, že vaša objednávka zahŕňa povinnosť vykonať platbu aktivovaním tlačidla (aktivačného odkazu) "Uskutočniť objednávku s povinnosťou platby" v poslednom kroku nákupného košíka.
  7. Predávajúci zašle na e-mailovú adresu kupujúceho správu, v ktorej jasne a zreteľne oznámi zákazníkovi informácie týkajúce sa podanej objednávky, najmä:
    • všetky informácie uvedené v § 3 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak predávajúci neposkytol tieto informácie spotrebiteľovi na trvanlivom nosiči už pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku,
    • potvrdenie o výslovnom súhlase spotrebiteľa a vyhlásení podľa § 4 ods. 6 písm. b) alebo ods. 8 písm. b), ak boli poskytnuté
    • celková cena vrátane daní, akýchkoľvek dodatočných poplatkov za dopravu, doručenie alebo poštové služby,
    • adresu a kontaktné údaje uvedené v expedičnom formulári, aby bolo možné správne doručiť objednaný Tovar.
  8. Kupujúci môže uskutočniť objednávku online bez toho, aby musel trvalo registrovať svoje údaje v databáze internetového obchodu alebo si zaregistrovať zákaznícky účet, v ktorom budú uložené základné informácie z formulára na odoslanie, aby ich v budúcnosti nemusel zadávať znova. Registráciou zákazníckeho účtu získava Príjemca služby aj:
    • online sledovanie zásielok,
    • zobrazenie histórie objednávok,
    • možnosť používať funkčný nástroj "Môj zoznam želaní".
  9. Na registráciu zákazníckeho účtu je potrebné vyplniť formulár, ktorý je k dispozícii na adrese https://8a.sk/customer/account/create. Registrovaný používateľ môže uložené údaje kedykoľvek zmeniť alebo natrvalo vymazať.
  10. Kupujúci môže zadať objednávku telefonicky, pričom táto forma prijatia objednávky automaticky vytvorí zákaznícky účet v internetovom obchode. Druhá veta oddielu 9. sa uplatňuje primerane.
  11. Po dodaní tovaru predávajúci poskytne kupujúcemu faktúru v elektronickej forme. Na žiadosť kupujúceho predávajúci vystaví faktúru v papierovej forme. Na získanie faktúry v papierovej forme by mal kupujúci vždy zaslať e-mail na adresu:[email protected].
  12. Faktúra v elektronickej forme sa zasiela na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uvedie pri registrácii alebo pri objednávke bez registrácie. Ak si kupujúci želá zmeniť adresu na prijímanie elektronických faktúr, mal by vždy zaslať e-mail na adresu:[email protected].
  13. Predávajúci nezodpovedá za správnosť fakturačných údajov poskytnutých kupujúcim.
  14. Predávajúci je povinný dodať Tovar bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Miestom plnenia je adresa, ktorú Kupujúci uviedol ako adresu dodania objednaného Tovaru.
  15. Predpokladaný čas odoslania zásielky obsahujúcej objednaný Tovar je:
    • 2 až 4 pracovné dni od potvrdenia objednávky, ak kupujúci uviedol ako spôsob platby dobierku,
    • 2 až 4 pracovné dni od prijatia platby za potvrdenú objednávku, ak kupujúci ako formu platby uviedol platbu vopred na bankový účet.

    Predpokladaná doba doručenia je 2 až 4 dni odo dňa nasledujúceho po odoslaní zásielky v závislosti od zvolenej formy doručenia. Celková a maximálna lehota na dodanie tovaru by nemala presiahnuť 6 dní odo dňa uzavretia zmluvy a v žiadnom prípade nesmie presiahnuť lehotu stanovenú v odseku 12.

  16. Odseky 12 a 13 sa nevzťahujú na kúpne zmluvy, pri ktorých má dodacia lehota rozhodujúci význam v dôsledku akýchkoľvek okolností súvisiacich s uzavretím zmluvy alebo ak kupujúci pred uzavretím zmluvy informuje predávajúceho, že dodanie pred určitým dátumom alebo v určitý deň má rozhodujúci význam. Predávajúci je oprávnený odmietnuť plnenie zmluvy, ak dodanie do termínu určeného kupujúcim nie je možné. V takýchto prípadoch, ak predávajúci odmietol dodať Tovar alebo nedodal Tovar v lehote dohodnutej s kupujúcim v súlade s odsekom 12, je kupujúci oprávnený okamžite odstúpiť od zmluvy.
  17. Po ukončení zmluvy je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa ukončenia zmluvy, vrátiť akúkoľvek sumu zaplatenú podľa podmienok zmluvy.
§ 4
Forma a platobné podmienky
  1. Kupujúci má možnosť zaplatiť za objednaný Tovar podľa vlastného výberu:
    • prostredníctvom prevádzkovateľa platobného systému PayU Akciová společnost se sídlem v Poznani, ul. Grunwaldzka 186, Polsko, zapsaná v VIII oddělení obchodního rejstříku vedeném u Oblastního soudu Poznań – Nové Město a Wilda v Poznani, Polsko pod číslem KRS 0000274399, DIČ: 7792308495, IČO: 300523444, základní kapitál 4.944.000,00 PLN (uhrazený vcelku).
    • na dobierku, ak dlžnú sumu vyberie kuriér v čase doručenia Tovaru.
    • Darčekové karty zakúpené v internetovom obchode alebo získané od tretej strany. Pravidlá používania darčekových kariet sú uvedené v prílohe 1 k Podmienkam.
  2. Všetky akceptované spôsoby platby sú jasne a zreteľne uvedené na začiatku procesu objednávky (v košíku objednávky).
  3. Kupujúci je povinný uhradiť zadanú objednávku:
    • do 96 hodín od odoslania objednávky, ak je zvolená platba tradičným bankovým prevodom alebo darčekovou kartou,
    • do 36 hodín od zadania objednávky, ak si vyberiete rýchlu platbu PayU,
    • pri prijatí objednávky v prípade výberu platby na dobierku.
    Ak tieto termíny nebudú dodržané, objednávka môže byť zrušená.
§ 5
Forma doručenia
  1. Objednaný Tovar sa dodá Kupujúcemu podľa jeho výberu:
    • Slovenská pošta
    • DPD
  2. Dodanie tovaru je obmedzené na územie a Slovenskej Republiky a uskutočňuje sa na adresu uvedenú kupujúcim v potvrdenej objednávke.
§ 6
Náklady na dodanie Tovaru
  1. Náklady na dodanie Tovaru znáša Kupujúci v súlade s cenníkmi uvedenými v § 6.2 Pravidiel. V prípade, že celková cena Tovaru objednaného Kupujúcim presiahne sumy uvedené v cenníkoch nižšie (Náklady na dodanie - ZDARMA!), Kupujúci je oslobodený od povinnosti uhradiť náklady na dodanie Tovaru.
  2. Náklady na doručenie závisia od celkovej ceny objednaného Tovaru, formy doručenia a formy platby. Výpočet konečných nákladov na doručenie sa vykoná v prvej fáze zadávania objednávky online (v objednávkovom košíku).
    Hmotnosť a rozmery zásielky nemajú vplyv na cenu doručenia.
    Celkové náklady súvisiace s objednaním tovaru alebo služby sú kupujúcemu k dispozícií, a sú vyčíslené - uvedené v objednávkovom formulári, taktiež pred samotným vykonaním objednávky. V prípade vykonania objednávky telefonicky alebo elektronicky, bude kupujúci oboznámený o celkových nákladoch, ako aj o platobných podmienkach a podmienkach doručenia tovaru, resp. o všetkých zákonom stanovených náležitostiach, pred samotným vykonaním objednávky, a to spôsobom, ktorý predávajúcemu stanovuje príslušný zákon.
    Predávajúci zároveň informuje kupujúceho, že kupujúci je oprávnený zaplatiť za objednaný tovar alebo službu už pri vystavení a odoslaní objednávky predávajúcemu s tým, že platba je vnímaná ako preddavok na kúpnu cenu a ďalšie vyčíslené náklady, avšak kupujúcemu sa odporúča, aby platil až po akceptácii objednávky predávajúcim (uzatvorení zmluvy).
Slovenská pošta
Celková cena objednaného tovaru Náklady na doručenie
Platba vopred Platba na dobierku
0-49,99 € 3,99 € 4,99 €
≥ 50 € GRATIS! 1 €



DPD
Celková cena objednaného tovaru Náklady na doručenie
Platba vopred Platba na dobierku
0-49,99 € 3,99 € 4,99 €
≥ 50 € GRATIS! 1 €
§ 7
Zodpovednosť za vady
  1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za súlad tovaru s uzavretou kúpnou zmluvou v rozsahu stanovenom v Občianskom zákonníku v §499 - §510 a v §596 až §600. Vo všeobecnosti platí, že Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za podmienok uvedených v Občianskom zákonníku za vady tovaru alebo služby.
  2. Ak sa zistí, že Tovar nie je v súlade so zmluvou pred uplynutím lehoty zodpovednosti Predávajúceho, t. j. dva roky od dodania Tovaru, je Kupujúci povinný upozorniť Predávajúceho na túto situáciu podľa vlastného uváženia:
    1. vyplnením online formulára sťažnosti, ktorý je k dispozícii na adrese https://8a.sk/complaint/form;
    2. zaslaním alebo osobným doručením oznámenia na poštovú adresu sídla predávajúceho;
    3. zaslaním oznámenia na e-mailovú adresu;
    4. ústne do protokolu v priestoroch predávajúceho;
  3. Vyplnením reklamačného formulára uvedeného v písmene a) dostane kupujúci na uvedenú e-mailovú adresu oznámenie o reklamácii vo formáte .pdf, ktoré po vytlačení a podpísaní odovzdá predávajúcemu.
  4. Pre oznámenia uvedené v písmenách b), c) môže kupujúci použiť vzor, ktorý tvorí prílohu 3 k obchodným podmienkam, nie je to však povinné. Kupujúci môže podať jednoznačné oznámenie na trvanlivom nosiči, s obsahom minimálne:
    • meno a adresu sťažovateľa,
    • identifikovať reklamovaný tovar, pokiaľ to zodpovedá druhu tovaru (napr. názov, výrobca, farba, veľkosť),
    • doklad o kúpe reklamovaného Tovaru,
    • opis nesúladu Tovaru a dátum, kedy bola závada zistená, a prípadne okolnosti, ktoré odôvodňujú reklamáciu,
    • žiadosť sťažovateľa,
    • dátum podania sťažnosti,
    • podpis sťažovateľa,
    • ak sa oznámenie zasiela e-mailom, súhlas so spracovaním e-mailovej adresy oznamovateľa zo strany obchodníka.
  5. Aby mohol Predávajúci rozhodnúť o uznaní alebo neuznaní reklamácie, je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu vrátiť reklamovaný Tovar do sídla Predávajúceho, aby Predávajúci mohol vykonať kontrolu alebo vrátiť reklamovaný Tovar na vypracovanie znaleckého posudku. Tovar, ktorý sa má odovzdať, by mal spĺňať základné hygienické požiadavky. Ak sa nároky kupujúceho uznajú za oprávnené, predávajúci uhradí sťažovateľovi vzniknuté náklady na doručenie (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich zo spôsobu doručenia, ktorý si kupujúci výslovne zvolil a ktorý nie je obvyklým a všeobecne akceptovaným spôsobom doručenia, ktorý predávajúci uviedol skôr a ktorý by znamenal nižšie náklady).
  6. Ak tovar nie je v súlade so zmluvou, môže Kupujúci požadovať zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy, ak Predávajúci bezodkladne a bez zbytočných ťažkostí pre Kupujúceho nevymení vadnú vec za bezvadnú alebo neodstráni vadu. Toto obmedzenie neplatí, ak už bola vec vymenená alebo opravená predávajúcim alebo ak predávajúci nesplnil povinnosť vymeniť vec za bezchybnú alebo odstrániť vadu. Okrem toho môže kupujúci namiesto odstránenia vady navrhnutého predávajúcim požadovať výmenu veci za vec bez vady alebo namiesto výmeny veci požadovať odstránenie vady, ak uvedenie veci do súladu so zmluvou spôsobom zvoleným kupujúcim nie je možné alebo by si vyžadovalo neprimerané náklady v porovnaní so spôsobom navrhnutým predávajúcim. Pri posudzovaní nadmerných nákladov sa zohľadňuje hodnota Tovaru v súlade so zmluvou, druh a stupeň zisteného nesúladu, ako aj nepríjemnosti, ktorým by bol Kupujúci vystavený iným než ním požadovaným spôsobom. Znížená cena je v takom pomere k cene podľa zmluvy, v akom zostáva hodnota veci s vadou k hodnote veci bez vady. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o nepodstatnú vadu.
  7. Vybavovaním reklamácie zo strany predávajúceho nie je obmedzené:
    • právo oznamovateľa na bezplatnú právnu pomoc, ktorú môže každý spotrebiteľ získať okrem iného u obecného alebo okresného ombudsmana pre spotrebiteľov;
    • prístup k mimosúdnym postupom podávania sťažností a nápravy.

    Ak predávajúci reklamáciu kupujúceho neuzná a kupujúci s rozhodnutím predávajúceho nesúhlasí, môže sa obrátiť aj na alternatívne riešenie sporov.

    Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb

    Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho.

    Orgán alternatívneho riešenia sporov: Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika.

    web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

    email: [email protected]

    Predávajúci ďalej uvádza, že existuje možnosť mimosúdneho riešenia sporov týkajúcich sa zmluvných záväzkov vyplývajúcich z online kúpnych zmlúv uzatvorených medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi na úrovni EÚ prostredníctvom platformy RSO, ktorá poskytuje prístupové miesto pre spotrebiteľov a obchodníkov, ktorí chcú mimosúdne riešiť spory, na ktoré sa vzťahuje nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013. Platforma ODR, ktorá funguje na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je interaktívna webová stránka, ktorá je prístupná elektronicky a bezplatne vo všetkých úradných jazykoch inštitúcií Únie.

    § 8
    Vrátenie tovaru, uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy
    1. S výnimkou prípadov uvedených v § 8 ods. 12 týchto obchodých podmienok má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku v lehote 14 (štrnástich) dní bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady okrem tých, ktoré sú uvedené v § 8 ods. 11.
    2. Lehota na odstúpenie od zmluvy uvedená v § 8 ods. 1 uplynie po štrnástich dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo tretia osoba, ktorá nie je dopravcom a ktorú kupujúci označil, nadobudne tovar do dispozície.
    3. Kupujúci je povinný pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy. Na tento účel môže kupujúci:
      • použiť štandardný formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený v prílohe 2 alebo
      • urobiť akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie, v ktorom by uviedol svoje rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.
    4. Lehota na odstúpenie od zmluvy uvedená v § 8 ods. 2 je zachovaná, ak kupujúci odoslal oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím tejto lehoty.
    5. Dôkazné bremeno pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy v súlade s ustanoveniami tohto článku znáša kupujúci.
    6. Predávajúci vráti všetky sumy prijaté od kupujúceho bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 (štrnástich) dní odo dňa, keď bol informovaný o rozhodnutí kupujúceho odstúpiť od zmluvy, vrátane nákladov na dodanie Tovaru. Predávajúci uhradí Kupujúcemu náklady na dodanie Tovaru - náklady na najlacnejšie bežné dodanie Tovaru v súlade s kalkuláciou nákladov podľa § 6 Pravidiel.
    7. Ak predávajúci neponúkol kupujúcemu, že si tovar vyzdvihne sám, môže predávajúci zadržať vrátenie platby prijatej od kupujúceho, kým nedostane tovar späť alebo kým kupujúci nepredloží dôkaz o jeho vrátení, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.
    8. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil kupujúci, pokiaľ sa kupujúci výslovne nedohodol na inom spôsobe vrátenia platby, ktorý kupujúcemu nespôsobí žiadne náklady.
    9. Kupujúci je povinný zaslať Tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na jeho prevzatie bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 (štrnástich) dní odo dňa, keď informoval Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy. Lehota je dodržaná, ak Kupujúci zašle Tovar späť pred uplynutím 14 (štrnásť) dní.
    10. Tovar zaslaný späť musí byť v nezmenenom stave, pokiaľ zmena nebola nevyhnutná v rámci riadneho oboznámenia sa s Tovarom. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku jeho používania nad rámec toho, čo je nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru, ku ktorému dôjde odo dňa, keď fyzicky prevezme Tovar, alebo odo dňa, keď fyzicky prevezme Tovar tretia strana, ktorá nie je dopravcom a ktorú určil Kupujúci, a ktoré je dôsledkom nesprávneho zaobchádzania s Tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností alebo fungovania Tovaru.
    11. Kupujúci znáša len priame náklady na vrátenie Tovaru. Tovar ponúkaný na predaj v Internetovom obchode možno vzhľadom na jeho povahu jednoducho zaslať poštou; náklady na vrátenie tovaru môže Kupujúci odhadnúť na základe vnútroštátneho cenníka univerzálnych služieb ešte pred uzavretím zmluvy na diaľku.
    12. Adresu na zaslanie balíka s vráteným tovarom nájdete na tomto odkaze: https://8a.sk/faq/chcem-vratit-tovar/.
    13. Predávajúci neposkytuje právo na odstúpenie od zmluvy uvedené v § 8 ods. 1 až 11 v súvislosti so zmluvami uzavretými na diaľku v nasledujúcich prípadoch:
      • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
      • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
      • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
      • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
      • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
      • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
      • predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť
      • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal
      • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil.
      • predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale
      • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
    14. Bez zasahovania do zákonnej práva na odstúpenie od zmluvy podľa § 8 odseku 1 - 13 ponúka predajca dobrovoľné právo na vrátenie produktu do 30 dní od jeho doručenia. Doba sa dodržiava, ak spotrebiteľ vráti tovary spolu s oznámením o uplatnení práva na odstúpenie pred uplynutím týchto 30 dní. Podmienkou uplatnenia dobrovoľného práva na vrátenie (po uplynutí 14-dňovej zákonnej lehoty) je, aby spotrebiteľ nepoužíval produkt a aby produkt bol poslaný úplný, v pôvodnom nepoškodenom stave, bez škvŕn alebo poškodení a v originálnom obale (ak bol taký k dispozícii). Dobrovoľné právo na vrátenie ničím neobmedzuje zákonne právo na odstúpenie od zmluvy, ktoré ostáva nedotknuté. Až do uplynutia zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy sa uplatňujú výlučne zákonné podmienky súvisiace s týmto právom. Dobrovoľné právo na vrátenie sa nevzťahuje na daryové poukážky na stránke 8a.pl ani na zmluvy uzavreté na diaľku v prípadoch uvedených v § 8 odseku 13.

 

§ 9
Zverejňovanie a zdieľanie názorov v internetovom obchode
  1. Poskytovateľ služieb umožňuje v rámci elektronicky poskytovaných služieb zverejňovať názory na Tovar dostupný v obchodnej ponuke internetového obchodu.
  2. Uverejnenie stanoviska je dobrovoľné a znamená súhlas príjemcu s voľným prístupom k obsahu stanoviska pre ostatných príjemcov, ktorí si prezerajú internetový obchod a poskytovateľa služieb. Stanoviská sa zverejňujú na webovej stránke poskytovateľa služieb pri popisoch Tovaru, na ktorý sa vzťahujú, do 7 dní od ich zverejnenia, a to na dobu neurčitú.
  3. Uverejnené názory nesmú obsahovať nezákonný obsah, najmä:
    • porušovanie akýchkoľvek práv tretích strán (vrátane právnických osôb),
    • podnecovanie nenávisti alebo násilia,
    • urážlivé, v rozpore so zákonom, slušnosťou a spoločenskými normami,
    • ktoré sú v rozpore so záujmami poskytovateľa služieb (nekalá súťaž).
  4. Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo neuverejniť celý názor alebo jeho časť, ak by jeho obsah mohol byť v rozpore s týmito podmienkami alebo platnými právnymi predpismi.
§ 10
Reklamačný poriadok pre elektronicky poskytované služby
  1. Poskytovateľ služieb vyhlasuje, že sa bude v rozsahu všeobecných požiadaviek a predpokladov zabezpečovať úplnú a bezpečnú prevádzku internetového obchodu a elektronicky poskytovaných služieb.
  2. Príjemca služby môže podľa vlastného uváženia nahlásiť nezrovnalosti, poruchy alebo prerušenie služby:
    • zaslaním alebo osobným doručením oznámenia na poštovú adresu sídla poskytovateľa služieb,
    • zaslaním oznámenia na e-mailovú adresu poskytovateľa služieb,
    • ústne do záznamu v priestoroch poskytovateľa služieb;
  3. Príjemca môže podať akékoľvek iné jednoznačné oznámenie na trvalom nosiči, v ktorom uvedie aspoň:
    • meno a adresu sťažovateľa,
    • identifikovať zistenú nezrovnalosť, pokiaľ je to vhodné vzhľadom na typ nezrovnalosti a dátum jej zistenia,
    • dátum podania sťažnosti,
    • podpis sťažovateľa,
  4. Ak príjemca služby zašle oznámenie e-mailom, uvedie súhlas s tým, aby obchodník spracoval e-mailovú adresu oznamovateľa.
  5. Poskytovateľ služieb sa zaväzuje, že v primeranej lehote odstráni všetky nedostatky, ktoré mu príjemcovia oznámia.
§ 11
Spätný odber odpadu z elektrických a elektronických zariadení
  1. Predávajúci v rámci plnenia svojej zákonnej povinnosti informuje, že v zmysle zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je ako distribútor elektronických a elektrických zariadení povinný bezplatne prevziať od kupujúceho odpad z domácností, ktorý mu zašle alebo osobne doručí na poštovú adresu sídla predávajúceho.
  2. Odovzdanie odpadového zariadenia je možné, ak:
    • odpadové zariadenie je rovnakého typu a plní rovnaké funkcie ako predané zariadenie,
    • odpadové zariadenie je kompletné (nekompletné odpadové zariadenie je definované ako zariadenie, ktoré neobsahuje komponenty, podzostavy a spotrebný materiál, ktoré sú relevantné pre účel, na ktorý bolo zariadenie navrhnuté, a ktoré boli súčasťou zariadenia, z ktorého bolo odpadové zariadenie odvodené v deň uvedenia takéhoto zariadenia na trh).
  3. Predávajúci informuje, že ako distribútor elektronických a elektrických zariadení je pri dodávke zariadení určených pre domácnosti kupujúcemu povinný bezplatne prevziať použité zariadenie určené pre domácnosti v mieste dodania takéhoto zariadenia za predpokladu, že použité zariadenie je rovnakého typu a plnilo rovnaké funkcie ako dodané zariadenie.
  4. Predávajúci môže odmietnuť prevziať odpadové zariadenie, ktoré v dôsledku svojho znečistenia ohrozuje zdravie alebo život osôb, ktoré takéto odpadové zariadenie preberajú. V takomto prípade držiteľ odpadového zariadenia odovzdá odpadové zariadenie zberateľovi odpadových zariadení (zberateľovi odpadových zariadení, ktorý je držiteľom rozhodnutia na nakladanie s odpadmi oprávňujúceho na zber odpadových zariadení) alebo prevádzkovateľovi manipulačného/spracovateľského zariadenia.
  5. Predávajúci zároveň vyhlasuje, že je registrovaný ako dovozca zariadení v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov a že je zapísaný v databáze výrobkov a obalov a odpadového hospodárstva (BDO) pod číslom 000002883.
§ 12
RODO informácie
  1. V súlade s článkom 13 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/678 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (Úradný vestník EÚ.L 2016, č. 119) (ďalej len "RODO"), predávajúci informuje, že: Správcom osobných údajov je: Snap Outdoor Sp. z o. o. so sídlom v Gliwicach 44-141, ulica Bojkowska 92C, NIP 648-275-38-00, REGON 241948347, kontaktné údaje: +48 32 706 14 10.; e-mailová adresa: [email protected].
  2. Zásady ochrany osobných údajov a bezpečnosti sú k dispozícii na adrese https://8a.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov.
    Zásady používania súborov cookie sú k dispozícii na adrese https://8a.sk/zasady-suborov-cookie.
    Informačné doložky RODO sú k dispozícii na adrese https://8a.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov
    Kontakt na úradníka pre ochranu údajov: [email protected]
§ 13
Záverečné ustanovenia
  1. Informácie o Tovare (najmä jeho popisy, technické parametre, ceny) umiestnené na webovej stránke Internetového obchodu boli preložené z pôvodnej jazykovej verzie pomocou algoritmov a softvéru využívajúceho umelú inteligenciu a nepredstavujú ponuku v zmysle Občianskeho zákonníka - považujú sa za výzvu na uzavretie zmluvy.
  2. Predávajúci nezodpovedá za zablokovanie odosielania správ na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim zo strany správcov e-mailových serverov a za vymazanie a zablokovanie e-mailov softvérom nainštalovaným v počítači používanom kupujúcim.
  3. Vo veciach, ktoré nie sú upravené v týchto podmienkach, sa uplatňujú ustanovenia poľského práva, okrem iného Občiansky zákonník a ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov z 30. mája 2014. (Zbierka zákonov z roku 2014, položka 827) a zákon o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (Zbierka zákonov z roku 2002, č. 144, položka 1204). Všetky názvy produktov uvedené na webovej stránke internetového obchodu sa používajú na identifikačné účely a môžu byť chránené a vyhradené podľa ustanovení zákona č. 185/2015 Z. z. autorský zákon v znení neskorších predpisov.
  4. Obchodné podmienky sú kedykoľvek bezplatne k dispozícii prostredníctvom aktivačného odkazu na domovskej stránke internetového obchodu (https://8a.sk/vseobecne-obchodne-podmienky) a v objednávkovom košíku (pred uzavretím zmluvy). Je možné vytvoriť výtlačok alebo ho uložiť ako súbor.
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto Obchodné podmienky, avšak tieto zmeny a doplnky nemajú vplyv na práva osôb, ktoré zadali objednávky alebo uzavreli zmluvy (predaj/poskytovanie elektronických služieb) pred týmito zmenami a doplnkami.

Prílohy na stiahnutie: