top
Spoznajte našu históriu
Je rok 2002. Poliaci sú nadšení zo skokov mladého Adama Malysza a v v Európe sa objavuje nová mena - euro. Piotr Czmoch, pracujúci ako obchodný zástupca jednej z outdoorových spoločností, sa rozhodne otvoriť obchod. Od rozhodnutia do podpisu nájomnej zmluvy uplynie len niekoľko dní.
2002
Outdoor v meste činžiakov
Pre potreby podnikania sú upravené úzke priestory v nájomnom dome na ulici Jána Pavła II v Gliviciach. Predajňa sa nachádza na prízemí, sklad v... podkroví, čo v určitom okamihu začína hroziť stavebnou katastrofou. Na stále širší sortiment nie je budova pripravená. Glivice sú mestom starých nájomných domov, takže nájsť nové, priestranné sídlo nie je jednoduché.
2002
Obchod vstupuje na internet
Vývoj technológie vám umožňuje otvárať sa novým zákazníkom, ktorí do Glivíc zrovna nemajú cestu. Nápad na spustenie e-shopu vzniká rýchlo, trochu dlhšie už trvá jeho realizácia. Na prípravu a realizáciu je potrebný čas a vyhradený softvér, ktorý nebude prekážkou vývoja. V roku 2004 (niekoľko týždňov pred vstupom Poľska do Európskej únie a krátko potom, ak Mark Zuckerberg založil Facebook) Piotr Czmoch spúšťa obchodnú platformu umožňujúcu osloviť s ponukou zákazníkov z celého štátu. Už prvý deň do spoločnosti prichádza prvá online objednávka. To je znamenie, že systém funguje!
2004
8a.pl namiesto „Active”
Fanúšikovia horských aktivít čoraz častejšie zadávajú adresu: 8a.pl. Čo znamená 8a? Názov e-shopu nie je potrebné prekladať žiadnemu milovníkovi lezenia, ale vyvoláva otázky u ľudí, ktorí uvedenú disciplínu nepoznajú. V skutočnosti táto trochu „tajomná" skratka odkazuje na stupeň obtiažnosti vo francúzskej lezeckej stupnici. Stupeň, ktorý je dôležitý, pretože znamená úroveň dostupnú takmer pre každého, ale ktorú je potrebné si zaslúžiť. Názov vymyslený pre potreby internetu si rýchlo zapamätáte. Je krátky a stručná a pritom jedinečný. Niet divu, že čoskoro nahrádza tiež ten, ktorý bol pôvodne pridelený kamennému obchodu. Za pár rokov si sotva niekto spomenie, že na dome na ulici Jána Pavla II v Gliviciach  kedysi visel nápis „Active”.
2004 - 2009
Era e-commerce

V roku 2004 boli e-shopy stále novinkou. Začínajúci priemysel elektronického obchodu nemohol počítať s hotovými riešeniami. Veľa vecí muselo byť vytvorených od nuly: vymyslieť, otestovať a implementovať. E-shopy museli bojovať o dôveru zákazníkov, ktorí ešte stále pristupovali k online nakupovaniu s rezervou. Správy v médiách o nečestných praktikách situácii takisto nepomáhali.

Ak uvažujete o odstránení týchto typov bariér, musíte sa veľmi snažiť. 8a.pl sa od začiatku zameriava na osvedčené značky a výrobky vysokej kvality. Obchodujeme s výrobkami, ktoré - čo nie je také zrejmé - sú na sklade, a nečakajú ešte vo výrobnom závode. Dobrá ponuka nie je všetko! Vzdialenosť medzi online predajcom a zákazníkom je vyrovnaná vďaka vysokému štandardu služieb. Fotografie, dôkladné opisy a presné merania majú za cieľ prezentáciu produktu na webovej stránke, ktorá sa nelíši od toho, ako výrobok vyzerá v skutočnosti. Akékoľvek pochybnosti zákazníkov sú rozptýlené špecialistami Oddelenia služieb zákazníkom. Dobrá reputácia sa šíri rýchlo a spokojní fanúšikovia hôr odporúčajú e-shop aj ostatným.

2009 -
2014
Nová predajňa v Gliviciach
Dynamický rozvoj firmy musí držať krok so zmenami v infraštruktúre. V roku 2009 sme do nového sídla na ulici Leśna presunuli sklad i kanceláriu. To výrazne zlepšilo pohodlie pri práci, ale neriešilo všetky problémy. Prioritou bolo nájdenie miesta pre kamenný obchod, ktorý už dávno prestal vizitkou spoločnosti. Hľadanie neprinieslo žiadny efekt, takže padlo rozhodnutie postaviť niečo od základu. Nová predajňa bola otvorená v roku 2014 na ul. Witkiewicza 6. Od tej chvíle majú zákazníci, ktorí uprednostňujú nakupovanie v tradičnej forme, k dispozícii priestory na dvoch poschodiach s rozlohou presahujúcou 300 m² a pohodlné parkovisko.
2015
Spustenie stránky 8academy.pl
Je dobré, keď sa v dôsledku stále širšej ponuky obchodu tiež zvyšuje povedomie samotných zákazníkov. Prístup k overeným informáciám nie je však vždy jednoduchý. A tak vznikla myšlienka vyjsť naproti očakávaniam milovníkom hôr. V roku 2015 debutovala stránka 8academy.pl s textami cestovateľov, lezcov, horolezcov a početnými radami v oblasti lezeckého vybavenia. Bol to zásah do čierneho! Portál 8academy.pl rýchlo začal získavať na popularite a dnes patrí k najväčším poľským horským stránkam! 8academy je tiež v pozadí sociálnych kampaní, ktoré vo veľkej miere zarezonovali v spoločnosti. Akcia „Končím bezpečne" (2016) upriamila pozornosť na jednoduché, ale tragické chyby, ktorých sa dopúšťajú lezci, a kampaň „Dosť bolo odpadkov" (2017), poukázala na problém odpadkov ponechávaných v horách. Okolo takýchto tém nemôže 8a prejsť ľahostajne. Keďže hory sú spoločným dobrom, obchod a portál sa na ne skúša pozrieť zo širšej perspektívy. Každý rok sa horským bacilom nakazia noví jedinci. Niektorý neboli v momente vzniku obchodu ešte ani na svete. S rastúcou popularitou takýchto činnosť musí ísť ruka v ruke primerané zvýšenie úrovne vedomostí o vybavení a činnostiach v horskom teréne.
2016
Moderné logistické centrum
Čoskoro začína byť aj v kancelárskych a skladových priestoroch na ulici Leśna tesno. Rozhodnutie môže byť jedno: treba postaviť ďalšiu budovu! Rok 2016 a ďalšie sťahovanie - tentoraz do novotou voňajúcej budovy na Bojkowskej ulici. Zmena predstavuje impulz pre ďalší rozvoj. Väčšia úžitková plocha umožňuje výrazné rozšírenie ponuky a moderné logistické systémy robia prácu efektívnejšou. V súčasnosti 8a.pl ponúka produkty od viac ako 150 spoločností, z toho 20 je kľúčových značiek. Široký sortiment najlepšie ilustruje príklad: ak by boli všetky police v sklade nastavené v jednom rade, vytvorili by úsečku dlhú ... 3,5 km! Ale množstvo nie je to najdôležitejšie. Vďaka starostlivému výberu je obchod schopný splniť očakávania aj tých najnáročnejších milovníkov horských aktivít. Vybevenie musí byť pohodlné a bezpečné. Také, ktorému možno dôverovať v boji proti nepriazni aury alebo vlastným slabým stránkam. Počúvanie zákazníkov, pozorovanie trendov a učenie sa nových technológií sú aktivity, ktoré vedú k jednému cieľu: zlepšovať kvalitu služieb. Nie sú to prázdne slová, ale skutočné ciele na ďalšie roky rozvoja.
2019
Vo veku plnoletosti
Len málo e-shopom, ktoré vznikli v prvej polovici predchádzajúceho desaťročia sa podarilo dočkať na „osemnástky". V roku 2020 sa pripája k skupine spoločností s takýmito dlhoročnými skúsenosťami aj značka 8a.pl. Prah „dospelosti" sa až prosí o bilancovanie, ale veď to predsa ešte nie je koniec! Od roku 2002 sa na trhu veľa zmenilo rovnako ako v obchode, ale stále je verný pôvodnej myšlienke. Čoraz väčší tím neustále pracuje na našom rozvoji. Ponuka 8a je vždy zacielená na milovníkov všetkých aktivít súvisiacich s horami: turisti, horolezci, skialpinisti, bežci, cyklisti, milovníci survivalu a bushcraftu.